İnegöl'ün Anlık Haber Kaynağı. İnegöl'ün Sesi. En Son Haberler, Canlı Yayınlar, Fotoğraf ve Video Galerileri İle İnegöl'ün Gündemi Burada...

29 Mart 15:11 İnegöllüler dikkat kritik uyarı geldi !

resim yükle resim yükle resim yükle

İnegöl’ün Değerlerine Yolculuk Başlıyor

Giriş : 02.10.2018 03:39 - Güncellenme : 02.10.2018 03:39

İnegöl Belediyesi, tarih bilinci ve şuuru oluşturabilmek adına “İnegöl’ümüzün Değerlerine Yolculuk” sloganıyla tarih gezisinin startını veriyor.

01-07 Ekim tarihleri arasında İnegöl Belediyesi Çözüm Merkezine başvuruların alınıp, 08 Ekim Pazartesi günü startı verilecek gezi programın duyurusunu Belediye Başkanı Alper Taban, başkanlık makamında yaptı. Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Ensar Macit ve Çözüm Merkezi Sorumlusu Mehmet Kayar’ın da hazır bulunduğu basın açıklamasında Başkan Taban, “18 yaş ve üzeri herkesi bu gezi programımızda görmek istiyoruz. Lütfen kısa zamanlarını bizlere ayırsınlar. Tarihimizi vatandaşlarımıza en iyi şekilde anlatmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

“GÜCÜMÜZ GEÇMİŞİMİZDE SAKLI”
Bu konuda heyecanlı olduğunu ifade eden Taban, “Neden çünkü göreve geldiğimiz günden bu yana tarih şuuru ve bilincinin ciddi manada eksiklik olduğunu düşünüyorum. Tarih tekerrürden ibarettir diyoruz, tarihimizle ilgili mutlak surette eksiklerimizi gidermemiz ve tarihimizi en iyi şekilde öğrenmemiz gerektiğini buradan bir kez daha ifade etmek istiyorum. Şehrimizin de bu mana da bir geçmişi var. Bir hikayesi var. Bunu da gelecek nesle aktarabilmek adına gençlerimizin ve tüm şehrimizdeki vatandaşlarımızın geçmişini öğrenmesini canı gönülden arzuluyoruz. İnanıyorum ki biz bunu başarabilirsek hayatamıza da farklı bakmaya başlayacağız. Hayatımızı da çok farklı bir şekilde anlamlandırmaya başlayacağız. Gücümüzün saklı olduğu geçmişimizden bunu almalıyız. Geçmişte çok iyi eserler bıraktığımız gibi, çok faydalı işler yaptığımız gibi yedi düvele örnek olacak işler de yaptık. Coğrafyamızı genişletirken bile kimsenin dinine, diline karışmadık” açıklamasında bulundu.

İNEGÖL’ÜN DEĞERLERİNE SAHİP ÇIKACAĞIZ
Tarih gezi programına İnegöl’ümüzün değerlerine yolculuk adını verdiklerini belirten Taban, “Biliyorsunuz gençlerimiz başta olmak üzere yetişkinlerimizi de dahil ettiğimiz bir programla “Haydi İnegöl Ecdat Seni Bekliyor” sloganıyla yaklaşık 3000’in üzerindeki vatandaşımızı Çanakkale’ye taşımıştık. Özellikle gençlerimizin tarih bilinci ve şuurunu öğrenmelerini arzuladık bu geziyle. Şimdi de diyoruz ki İnegöl’ün değerlerine sahip çıkalım” dedi.

GEZİ PROGRAMININ İÇERİĞİ
İnegöl’ün Değerlerine Yolculuk gezi programının içeriği hakkında da bilgi veren Taban, “Bizim İnegöl’de bir Kasım Efendi türbemiz var. İshakpaşa Külliyemiz var. İnegöl’ün fatihi Turgutalpimiz var. Burada metfun olan bir büyüğümüzü, ecdadımızı yerine giderek, rehber eşliğinde anlatarak bu insanların neler yaşadığını, ne gibi eserler bıraktığını oralarda anlatalım istiyoruz. Osmanlı hanedanın ilk şehidi Baykocamız var. Samsa çavuş ve Sungurpaşamız var. Yine hemen İnegöl sınırlarımızın dibinde bir Geyikli baba olarak ifade ettiğimiz Babasultanımız var” diye konuştu.

07 EKİM’E KADAR BAŞVURULAR DEVAM EDECEK
01-07 Ekim tarihleri içerisinde başvuruların toplanacağını ifade eden Taban, “ 18 yaş ve üzeri herkesi bu gezi programımızda görmek istiyoruz. Lütfen kısa zamanlarını bizlere ayırsınlar. Kendilerini otobüs eşliğinde rehberimizin nezaretinde kumanya da vermek kaydıyla gelsinler tarihimize onlara anlatalım.”

SIRADA BURSA VAR
Tarih bilinci ve şuurunun önemine değinen Taban, “İnegöl’de Osmanlının kuruluşuna şahitlik etmiş bir şehir. Hemen yanı başımızda da Bursa’mız var. İnşallah Bursa’mızla ilgili de ileri de bir program ve çalışma yapmak istediğimizi şimdiden ifade etmek istiyorum. Sayı ne olursa olsun kendilerini alacağız, bu şehrimizi tanıtacağız. Değerlerimizi onlara anlatacağız. Onlarda ailesine, eşine dostuna yakınlarına İnegöl’e gelen misafirlerine bunları aktaracağını düşünüyorum. Bunun yanı sıra türbelerimizdeki eksiklikleri gidermek adına da bir mücadelemiz olacak” dedi.

Taban konuşmasının sonunda, “Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımıza buradan bir kez daha çok teşekkür etmek istiyorum. Geçtiğimiz Cuma günü Turgutalp Türbesine gitmiştik. Orada meydan ve otopark düzenlemesi bitti ve güzel bir hizmet hayat buldu. Akabinde yine büyükşehir marifetiyle türbenin düzenleme çalışmaları başlayacak. Tüm bu yapılan çalışmaları çok önemsiyoruz. Yapılan çalışmanın hayırlara vesile olmasını, tarih şuuru ve bilincinin artması noktasında faydalı olmasını diliyor, hepinize saygılar sunuyorum” şeklinde konuştu.

kemeravm.gif resim yükle resim yükle resim yükle